CaseStudy
Wytrzymali.coach

Koncept firmy

Projekt  zakładał stworzenie firmy ukierunkowanej na realizację usług w zakresie sportu wytrzymałościowego. Na pierwszy plan wysuwać miał się przede wszystkim profesjonalizm i duża wiedza trenerów stojących za brandem, toteż od początku działania reklamowe były mocno ukierunkowane na przekazywanie, z początku darmowej, profesjonalnej wiedzy w sposób przystępny. 

Główne założenia

Plan rozbudowy brandu zakładał wielowątkowe działania marketingowe w skali globalnej (ogólnopolskiej), jak i lokalnej (w okręgu trenerów). Swoje założenia uformowaliśmy w 5 głównych punktach:
1. Prolog - stworzenie otoczki tajemniczości przed startem projektu i kontrolowany leak powstawania nowego brandu
2. Start projektu - oficjalna prezentacja brandu z wzmożonymi aktywnościami lokalnymi i globalnymi
3. Darmowy content - przekazywanie kanałami socialmedia/newsletterowymi darmowych porad z zakresu treningu wytrzymałościowego
4.  Płatny content - sprzedaż ebooków, usług i planów treningowych
5. Warsztaty / szkolenia / meet'upy - płatne wydarzenia koordynowane przez trenerów.

Identyfikacja graficzna

Projekt graficzny został przygotowany przeze mnie. Proste, nowoczesne logo w którym kolorystyka  została dobrana świadomie w celu kojarzenia koloru żółtego zarówno z barwami lidera wyścigu, jak i złotego medalu.
Wyróżniona cyfra "3" miała wieloaspektowe odniesienie zarówno do gry słownej, trzech założycieli brandu, jak i trzech głównych dyscyplin wytrzymałościowych (pływania, kolarstwa, biegania).

Strona Internetowa

Strona internetowa miała zadanie dwutorowe: z jednej strony reklamowe, przez liczne wpisy naukowe na blogu, integracje z mediami społecznościowymi, przedstawienie zespołu, a z drugiej sprzedażowe, przez zintegorwany z serwisem sklep internetowy z usługami, takimi jak plany treningowe czy konsultacje. 

SocialMedia

Głównym kanałem promocji były socialmedia. Bardzo dużo czasu poświęciliśmy na kreowanie contentu, który będzie interesujący dla naszej grupy odbiorców. Zależało nam na tym, aby stworzyć markę w oparciu o relację z klientami, a nie jedynie płatne kampanie reklamowe. Główną osią contentu były wpisy o charakterze edukacyjnym, które co jakiś czas mieszane były z dyskretną i nienatarczywą reklamą płatnych usług. 

LandingPage

LandingPage był wykorzystywany do zbierania subskrypcji dla mailingu internetowego. W zamian za zapisanie się do newslettera, klient otrzymywał darmowy plan treningowy na okres 3 tygodni. LandingPage był oparty o system MailChimp, który potem był wykorzystywany do wysyłania newsletterów.

Kampanie reklamowe 

W okresach wzmożonej aktywności stosowaliśmy również płatne kampanie reklamowe w Meta i Google Ads. Zakładały one dotarcie do osób o ustabilizowanej sytuacji materialnej, które już są zainteresowane zdrowym trybem życia i sportem o charakterze amatorskim, jak i profesjonalnym.

Dr Jakub Goliniewski. All Right Reserved.